Onderzoek

Toonaangevend onderzoek in klantinteractie

Nationaal Benchmark en Trendonderzoek Klantinteractie

Het Nationaal Benchmark en Trendonderzoek Klantinteractie (NBTK) is een joint-industry, niet-commercieel onderzoek in de Nederlandse klantinteractie industrie. Met het NBTK verzamelt Stichting KIRC kengetallen, waarmee de ontwikkelingen in de branche kunnen worden gevolgd en de bedrijfsvoering kan worden vergeleken met anderen. Het NBTK is dé standaard voor actueel onderzoek naar trends en benchmarks in klantinteractie.

Thema’s

Het NBTK bestaat uit een literatuuronderzoek naar de belangrijkste trends in klantinteractie en een onderzoek onder klantcontactprofessionals. Het onderzoek focust op de volgende 6 thema’s:

  • Trends & Strategie
  • Customer Experience
  • Technologie
  • Operational Excellence
  • Medewerkers
  • Multichannel Klantinteractie

Deelname

De onderzoeksgegevens worden gedurende het jaar verzameld via de Strategic Decisions Monitor, tijdens het Better Practices Theater op de Multi Channel Conference in april en online via de website in de maanden daarna.

Publicatie

De onderzoeksresultaten worden ieder jaar in november tijdens het KSF jaarcongres gepresenteerd, direct daarna gevolgd door de lancering van het onderzoeksrapport.

Resultaten 2017: Menselijke Service in een Digitale Wereld

Het groot Nationaal onderzoek naar de trends en kengetallen in klantinteractie was vorig jaar een enorm succes, met meer dan 750 respondenten uit meer dan 400 organisaties! Het onderzoeksrapport van het Nationaal Benchmark en Trendonderzoek Klantinteractie 2017 kun je hier bestellen.

Sponsoren