KIRC Coronacrisis-index: klaar voor anderhalve meter?

KIRC Coronacrisis-index: klaar voor anderhalve meter?

In de derde meting van de Coronacrisis-index zien we een lichte afname van -5 naar -10. Hoewel Nederland zo langzamerhand weer open gaat, zijn veel professionals somber over de vooruitzichten voor de eigen organisatie. In de meting blijkt verder dat organisaties heel creatief zijn in het op peil houden van motivatie en betrokkenheid en ook al stappen maken richten het werken in de anderhalve economie.

Leer er alles over in het derde rapport van de KIRC Coronacrisis-index. En doe weer mee met meting 4, die inmiddels ook van start is gegaan.

KIRC en KSF delen onderzoeksresultaten Coronacrisis

KIRC en KSF delen onderzoeksresultaten Coronacrisis

Op 28 mei delen KIRC en KSF de nieuwste inzichten uit onderzoek naar de gevolgen van de Coronacrisis. Meld je nu aan voor dit webinar via KSF.

De onderzoeksresultaten van de tweede meting van het Coronacrisis-index door Stichting KIRC zijn inmiddels ook bekend en kun je hier vinden. Wil je ook meedoen aan dit onderzoek? Dat kan, de derde meting van het onderzoek is op 7 mei van start gegaan. Klik hier om mee te doen!

Eerste resultaten van de KIRC Coronacrisisindex

Eerste resultaten van de KIRC Coronacrisisindex

Drie weken geleden zijn we gestart met de Coronacrisis-index, een initiatief van KIRC om kennis en inzichten over de gevolgen van de Coronacrisis op klantinteractie-organisaties te delen. De eerste resultaten zijn bekend. Zo blijkt Nederland al aardig gewend te raken aan thuiswerken, maar worstelen we nog wel met fysieke uitdagingen als de ergonomische inrichting van de werkplek en motivationele aspecten als het gemis van collega’s en het feit dat we thuis nog teveel afgeleid worden. Lees er alles over in de eerste rapportage, die je hier kunt downloaden.

WAB nu? Wat zijn de gevolgen?

WAB nu? Wat zijn de gevolgen?

In februari deden wij onderzoek naar de gevolgen van de WAB voor onze sector. De resultaten van dit onderzoek zijn bekend: een grote meerderheid verwacht serieuze gevolgen voor de organisatie waarvoor zij werken. Maar of dit leidt tot een verbetering van de positie van individuele medewerkers? Lees er alles over in het onderzoeksrapport, dat je hier kunt downloaden.

Nieuw initiatief: de Coronacrisis-index

Nieuw initiatief: de Coronacrisis-index

Stichting KIRC start een nieuw initiatief: een onderzoek naar de gevolgen van de Coronacrisis. Hoe gaan jij en jouw organisatie daarmee om? Hoe groot is de impact op jouw dagelijks werk? Wat betekent thuiswerken voor jou? Waar loop je tegenaan? Welke maatregelen heeft jouw organisatie genomen om met deze crisis om te gaan? Heb je tips voor anderen? Wat werkt wel en wat niet?

Laat het ons weten! Vul de vragenlijst in en ontvang de resultaten in je mailbox. Maak je netwerk attent op dit onderzoek, want alleen samen kunnen wij de gevolgen van deze crisis aan. Wij zullen op deze plek regelmatig communiceren over de uitkomsten.

 

Time out voor CX?!

Time out voor CX?!

Hij is er! De nieuwste KIRC onderzoekspublicatie met daarin de resultaten van het Nationaal Benchmark en Trendonderzoek Klantinteractie 2019-2020. Lees alles over de laatste trends en de nieuwste cijfers over klantinteractie. Voorzien van inzichtelijke infographics en bijdragen van experts in Customer Experience.

De onderzoekspublicatie is hier te bestellen.

Geef je mening over de WAB!

Geef je mening over de WAB!

Op 1 januari is de Wet Arbeidsmarkt in Balans van kracht geworden. Deze wet kan de nodige gevolgen hebben voor contactcenters en andere organisaties die veel gebruik maken van flexibele werkkrachten. Hoe is dat voor jouw organisatie?

Dat is het thema van de Strategic Decisions Monitor van de maand februari. Vul de vragenlijst hier in en ontvang direct de resultaten in je mailbox!

Eerste resultaten Nationaal Benchmarkonderzoek Klantinteractie gepresenteerd

Eerste resultaten Nationaal Benchmarkonderzoek Klantinteractie gepresenteerd

Tijdens een drukbezocht KSF jaarcongres in Almere presenteerde Martine Ferment de eerste resultaten van het Nationaal Benchmarkonderzoek Klantinteractie 2019. Van de krapte op de arbeidsmarkt, het almaar groter worden belang van klantinteractie in de Customer Experience strategie van organisaties tot de nog steeds bestaande worsteling van contactcenters om een naadloze omnichannel integratie en een 360 graden klantbeeld te bieden. Lees het hier.

Kom naar het Salesforce Field Service Seminar op 24 september

Kom naar het Salesforce Field Service Seminar op 24 september

Wil jij weten wat de stand van zaken is op het gebied van field service in Nederland? Op 24 september organiseert KIRC sponsor Salesforce in samenwerking met Nextview en Semiotic Labs een seminar over deze essentiële stap in de Customer Journey. Tijdens het seminar worden de eerste resultaten van het eerste nationale Field Service onderzoek in Nederland gepresenteerd. Doet jouw organisatie aan field service? Doe dan mee aan dit onderzoek en ontvang de publicatie, ter waarde van € 30,75, gratis!

Schrijf je hier in voor het seminar over Field Service op 24 september.