Onderzoek
Toonaangevend onderzoek in klantinteractie
Strategic Decisions Monitor
Iedere maand doet Stichting KIRC via de Strategic Decisions Monitor (SDM) onderzoek naar een relevant thema in klantinteractie. Een panel van ruim 400 klantcontactprofessionals geeft via een korte online survey zijn of haar mening.
Het onderzoek levert relevante managementinformatie op voor het nemen van beslissingen met betrekking tot klantcontact management. De informatie is bestemd voor directieleden, sales managers, marketing managers, contact center managers, teammanagers, kwaliteitsmanagers en andere functies in customer service.
De resultaten van de Strategic Decisions Monitor worden maandelijks gepubliceerd op www.klantcontact.nl. De deelnemers aan de Strategic Decisions Monitor ontvangen daarnaast de rapportage van de onderzoeksresultaten in hun mailbox.
Recente onderzoeken
Elke maand gaat de Strategic Decisions Monitor over een relevant onderwerp in klantcontact. Zie hieronder voor de meest recente onderzoeken.
WAB nu? Wat zijn de gevolgen van de invoering van de WAB?
Hoe goed zijn (shared) servicedesks?
Op 21 maart organiseerde Peak IT een relatiedag over de inzet van (shared) servicedesks. In de Strategic Decisions Monitor van februari deden wij onderzoek naar de prestatie van deze servicedesks. De resultaten van dit onderzoek staan in het maart rapport van de Strategic Decisions Monitor.
Wordt 2019 het jaar van de Virtual Assistants?
Welke technologische ontwikkelingen zijn het meest interessant voor klantcontact?
In de Strategic Decisions Monitor van mei legden we een tiental ontwikkelingen in Artificial Intelligence, Augmented en Virtual Reality voor aan ons panel van klantcontactprofessionals. Welke trends vonden zij het meest aantrekkelijk? Welke het meest relevant voor de eigen organisatie? En welke ontwikkelingen zijn het meest actueel? De resultaten van dit onderzoek zijn gepresenteerd tijdens de Genesys G-Summit op 23 mei in Amsterdam. De onderzoeksresultaten zijn nu ook te vinden in een beknopt onderzoeksrapport.
Wat is er uitgekomen van de trends in Customer Service?
Hoe om te gaan met de krappe arbeidsmarkt?
Hoe meet je klantbeleving?
Wat gaat Artificiële intelligentie ons brengen?
Gaat spraaktechnologie doorbreken?
Hoe geschikt is WhatsApp voor Customer Service?
Self service: kans of bedreiging?
Gaat Live Chat e-mail vervangen?
Doe mee!
Wil je ook meedoen? Deelname is kosteloos en geheel vrijblijvend. Meld je nu aan voor de Strategic Decisions Monitor en ontvang uitnodigingen voor relevant onderzoek.